CUM SE EFECTUEAZA INCARCAREA VAGOANELOR LA CFR

CUM SE EFECTUEAZA INCARCAREA VAGOANELOR LA CFR


Vagoanele nu trebuie sa fie incarcate peste limita, atat a incarcaturii determinate pentru fiecare vagon in relatie cu caracteristicile sale de constructie, a categoriei caii pe care trebuie s-o parcurga expedierea cat si a regimului de viteza inerent modului de trimitere a transportului. In baza acordurilor internationale, caile ferate au fost clasificate in categorii diverse in relatie cu greutatea pe osii si greutatea acceptata pe metru curent. A, B1, B2, C2, C3, C4, D2, D4. Pe peretii laterali si pe lonjeroanele vagoanelor este indicata, pe niste tablite, limita maxima a incarcaturii care corespunde fiecarei categorii de cale si cu regimul de viteza, conform exemplului de mai jos, unde:Inscriptiile aplicate in partea stanga a tablitei, se refera la limitele de incarcare acceptate, respectiv, pentru vagoanele inregistrate cu un regim de viteza normal (90 km/h) si pentru vagoanele care vor alcatui trenuri cu mersul rapid (100 km/h si 120 km/h);Inscriptiile , situate in dreapta inscrierii limitei incarcaturii, indicand capacitatea vagoanelor de a fi trimise cu trenuri care pot circula, respectiv, cu 100 sau 120 km/h, cu aceeasi limita de incarcare din regimul normal sau S, chiar daca frana acestor vagoane nu corespunde cu toate prescrierile regimului "S" sau "SS".


Caile FS sunt abiliate, in mod normal, pentru categoria C3 (20t x osii si 7,2 x metru liniar). Pentru traseele determinate sunt prevazute extinderi, in functie de greutatea pe osii si de metrul liniar stabiliti in mod normal (ridicare la 22,5 t/osii in ctg. D4), in timp ce pentru alte trasee sunt prevazute limite in ce priveste categoria normala, sau restrictii speciale de exercitiu. Limita incarcaturii care trebuie sa fie luata in considerare este cea mai joasa dintre cele admise de singurele linii pe care va fi facut transportul si, in principiu, nu admite nici o toleranta.
Prescrieri pentru incarcare
In Volumul 2 din "Prescrieri pentru incarcarea vagoanelor", care fac parte din Anexa II a RIV -ului (Regulamentul pentru utilizarea alternata a vagoanelor in serviciul international) si care este la dispozitia publicului in Garile principale – sunt indicate categoria “normala” care este abilitata de Retelele care apartin RIV-ului, si de asemenea eventualele limite si extinderi, in functie de greutatea pe osie si pe metru liniar prevazute in mod normal pentru fiecare dintre ele.
Conditionarea incarcaturii trebuie sa fie facuta in conformitate cu asa-zisele "Prescrieri pentru incarcarea vagoanelor" (Volumele 1 si 3) si aceasta atat pentru ca transporturile sa fie facute fara a dauna exercitiului cat si pentru a impiedica fenomenul de avarie a marfii. In ceea ce priveste mai ales transporturile cu marfuri periculoase si nocive, se face referinta la "RID" (Regulamentul care priveste transportul international feroviar al marfurilor periculoase), care dupa normele privind tehnica de ambalare si de trimitere a acestor marfuri si de asemenea toate masurile speciale care trebuie sa fie urmarite pentru a garanta transportul in conditii sigure si variate in functie de tipul de produs transportat.
Marfurile care sunt transportate trebuie oricum sa fie asigurate si protejate in asa fel incat sa suporte riscurile normale ale transportului. In acest scop se atrage atentia asupra posibilitatii de a efectua - ori de cate ori permite natura marfii - trimiterea transporturilor cu tehnica de paletizare, care permite o stivuire mai economica a marfii, o reducere a avariilor, o desfasurare mai rapida a operatiunilor de incarcare si descarcare si prin urmare, o mica reducere a costului transportului. Pentru paletizarea marfurilor au fost prevazute si aplicari de reduceri ale tarifelor.
Incarcaturi concentrate pentru incarcaturile uniform si direct repartizate pe planseul vagonului sau pe mai multi parapeti transversali, si cu marcarea pentru incarcaturile grele, aproape egale, pe doi parapeti transversali, ca in exemplul de mai jos, care se refera la cazul vagoanelor platforma ale caror valori sunt marcate pe lonjeronul vagonului.

Termeni pentru incarcare si descarcare
La plecare, incarcarea trebuie sa fie terminata inaintea orei de inchidere a locatiei, in cazul in care vagonul a fost furnizat inaintea orei 12, sau inaintea orei 12 a zilei urmatoare, in cazul in care vagonul a fost pus la dispozitie in orele dupa-amiezii. In cazul in care incarcarea vagonului nu este terminata inaintea acestor termeni, sunt aplicate taxele de stationare care variaza in functie de vagonul utilizat. Destinatarul, care este avertizat de sosirea expedierii multumita avizului facut in acest scop, prevede - si datorita unei persoane delegata la nevoie – plata taxelor vamale si descarcarea vagoanelor. Acestea trebuie efectuate in cel mult 24 de ore, daca avizul a fost predat in maini proprii sau trimis prin fonograma sau telegrama; in cel mult 36 de ore daca avizul este trimis prin posta. In cazul intarzierii descarcarii vagonului, conform termenilor de mai sus, vor fi aplicate taxele de stationare pentru perioada care depaseste acesti termeni, incepand cu momentul in care marfa se afla la dispozitia destinatarului sau a agentiei de predare.Daca aceasta din urma operatiune n-ar putea fi efectuata din cauza destinatarului, vagonul este considerat a fi la dispozitia sa numai cu emiterea avizului de sosire. Pentru expedierile efectuate cu tren complet, in baza acordurilor cu clientul, Societatea FS are dreptul sa acorde termeni diferiti de cei indicati mai sus.Faceti in asa fel incat operatiile de incarcare si descarcare sa fie mereu efectuate in conformitate cu prescrierile necesare stabilite de Societatea FS.Mai ales ca este in interesul dumneavoastra sa se incarce si sa se descarce cat mai rapid vagoanele, in asa fel incat caile ferate sa va acorde, multumita unei rotatii rapide a vehiculelor, avantajul unei reduceri a ciclului de utilizare a vehiculelor cu atat mai mult cu cat materialul gol este pus la dispozitie foarte repede. Se recomanda, ca la sfarsitul operatiunilor de descarcare, sa se lase vagonul intotdeauna curat.
Transportarea vagoanelor in scopul realizarii serviciului "door to door"
Pentru a evita transbordarea marfurilor in statie intre vehiculele feroviare si mijloacele rutiere si pentru a realiza asa-zisul serviciu "door to door", exista in mai multe statii ale Retelei serviciul de preluare si predare la domiciliu a vagoanelor feroviare. Acesta se face prin "vagonetele" rutiere anume adaptate care pot sa duca vehiculele in chestiune de la statii la depozitele clientilor si invers.

Niciun comentariu: