Scaderea poftei de mancare; sfaturi pt regimurile alimentare

Cu cat mestecam mai mult timp un aliment, cu atat apare mai repede senzatia de satietate si mancam o cantitate mai mica de mancare. O strategie care usureaza digestia si care ne ajuta chiar sa scapam de cateva kilograme.

Mancarea inghitita pe nerasuflate nu este pe placul siluetei. Un studiu publicat recent arata ca femeile care mesteca pastele de 20-30 de ori inainte de a le inghiti asimileaza cu 70% mai putine calorii decat daca ar fi mancat in ritmul obisnuit. Mestecatul stimuleaza anumiti centri nervosi ai creierului, care declanseaza senzatia de satietate. in acelasi timp, se pare ca stimuleaza si secretia unor hormoni care ne spun ca este momentul sa ne oprim din mancat. Prin urmare, cu cat mestecam mai mult, cu atat mai repede ne dispare senzatia de foame.

Mancand cantitati mai mici de mancare, am putea reusi sa scapam treptat de cateva kilograme, fara prea mari eforturi si fara sa ne punem in pericol sanatatea. Potrivit nutritionistilor, semnalul de satietate incepe sa vina de la creier dupa aproximativ 60 de miscari masticatorii. Mestecarea indelungata a alimentelor actioneaza benefic si asupra psihicului. Cu cat masa dureaza mai mult, cu atat devenim mai constienti de cantitatea mare de alimente pe care o ingeram, ceea ce ne-ar putea determina sa renuntam la o parte din mancare.

ATENTIE LA INDIGESTII!
Alimentele inghitite in graba nu cad bine la stomac. Cu atat mai mult in perioada sarbatorilor, cand suntem tentati sa mancam mai mult decat de obicei, trebuie sa mestecam bine alimentele pentru a preveni neplacutele indigestii alimentare. Cand mancam pe nerasuflate inghitim si o cantitate mare de aer, ceea ce explica senzatia de balonare care apare uneori dupa masa. Mancand lent, aerul nu se mai acumuleaza in stomac.

Mestecarea lenta a alimentelor mai are un avantaj: ne permite sa ne bucuram mai mult de savoarea alimentelor, pentru ca mancand in graba nu simtim la fel de
intens gustul si textura alimentelor. in ceea ce priveste regula celor 20 de miscari masticatorii pentru fiecare aliment pe care il ingeram, ea nu poate fi aplicata intotdeauna. Unele alimente, precum iaurtul sau smantana, se pot inghiti intr-o secunda sau doua, fiindca nu trebuie maruntite, sucurile gastrice reusind sa le descompuna cu usurinta dupa inghitire.

In schimb, un mar trebuie mestecat foarte bine nu doar pentru a usura munca stomacului, ci si pentru ca nutrientii sa fie absorbiti mai usor. Un alt motiv pentru care cele 20 de miscari masticatorii nu trebuie luate ca regula generala tine de eficienta cu care reusim sa maruntim un aliment. Forta si dimensiunea maxilarelor, dar si cantitatea de saliva secretata in timpul masticatiei sunt diferite de la un individ la altul. Un studiu realizat de cercetatorii Universitatii California arata ca o persoana poate face noua miscari masticatorii pentru a putea inghiti o bucata de morcov, in vreme ce o alta persoana poate avea nevoie de nu mai putin de 65 de miscari pentru a aduce aceeasi bucata de morcov la dimensiunea potrivita pentru inghitit.

Niciun comentariu: