Franarea ramei de metrou IVA produsa de Astra Vagoane Arad



Sunt 4 trepte de frinare electrica F1, F2, F3, F4. Frinarea electrica se face in felul urmator : cele 4 statoare se inseriaza si se alimenteaza printr-o dioda de 1000A si o rezistenta care regleaza curentul, la un curent de 50-60A pe F1, 60-100A pe F2, 100-150A pe F3 si 150-200A pe F4. Tensiunea de alimentare se ia in felul urmator 50% din baterii si 50% din convertizor printr-un transformator, acelasi care incarca si bateriile. Motoarele sint puse pe 2 grupe, grupa 1 motoarele 1 si 3 si grupa 2 motoarele 2 si 4 in ordinea asta: stator 1, rotor 1, rotor 2, stator 2, stator 3, rotor 3, rotor 4, stator 4 pe capetele rotor 1 si 3 se leaga prin controlerul de frina la rezistenta 1 de frinare, iar 2 si 4 se leaga la rezistenta 2 prin acelasi controler curentii masurati prin rotor sint intre 300- 360A pe F3 si intre 425 - 435A pe F4 acesti curenti sint supravegheati de un dispozitiv electronic de comanda cind ajunge la nivelul maxim opreste controlerul pe pozitie pina scade sub o anumita valoare dupa care mai inainteaza o treapta. Treptele F1 sint numai frina electrica la F2, F3 si F4 se adauga si electro pneumatica. O secventa de frinare de la 60 Km/h ar fi asa: mecanicul trage maneta de frina pe F3 trenul frineaza electric pe treapta corespunzatoare F3 pina la 10 Km/h dupa care intra electropneumatica care baga presiune de aer corespunzatoare treptei F3 pina la 0.

Niciun comentariu: