Semnalizarea la SC Metrorex SA

Dispeceratul central al Metroului Bucurestean este situat la statia Piata Unirii 1. Acesta coordoneaza toate cele 4 magistrale de metrou dar si distributia energiei electrice pentru fiecare substatie electrica de tractiune (750 VCC) sau pentru alimentarea cu tensiune joasa (380/220 VCA) a diferitelor echipamente.EMNALIZARE

Metroul Bucurestean a fost inzestrat cu un sistem de semnalizare BLA (Bloc de Linie Automat), identic cu cel al CFR. Sistemul a fost folosit in Metroul Bucurestean timp de 30 de ani, incepand din 1979 si pana in 2009, cand a fost complet inlocuit cu sistemul luminos de semnalistica ATC.

Semnalele au indicaţii în funcţie de felul metroului şi al liniei pe care circulă:

· Linie neechipată cu sistem ATP (ex: Eroilor - Industriilor):

o Roşu: OPREŞTE fără a depăşi semnalul

o Roşu intermitent: deplasare cu viteză redusă (5-10 km/h) pentru a putea observa orice obstacol

o Galben: Liber cu viteză stabilită (viteza maximă admisă), semnalul următor ordonǎ oprirea

o Galben intermitent: Liber cu 20 km/h. ATENŢIE! se schimbă firul de circulaţie, semnalul următor e pe liber cu viteză redusă

o Verde: Liber cu viteză stabilită, semnalul următor e pe liber

o Verde intermitent: Liber cu viteză stabilită pe abatere (schimbarea firului de circulaţie pe macaz), semnalul următor e pe liber

Linie echipată cu sistem ATP (ex: IMGB - Pipera):

· Trenuri echipate cu sistem ATP:

o Roşu: OPREŞTE fără a depăşi semnalul

o Roşu + ATP: Liber cu viteză stabilită

o Galben: Liber cu viteză stabilită, ATENŢIE! se schimbă firul de circulaţie

o Verde: Liber cu viteză stabilită

· Trenuri neechipate cu sistem ATP:

o Roşu sau Roşu + ATP: OPREŞTE fără a depăşi semnalul

o Galben: Liber cu viteză de 20 km/h ATENŢIE! se schimbă firul de circulaţie

o Verde: Liber cu viteză stabilită

Niciun comentariu: