Depoul de Locomotive Calatori Timisoara(istoric)

Infiintat in 1857, are o vechime de 142 ani si deserveste zona cu cea mai densa retea de cale ferata din tara. Depoul de LocomotiveAcest lucru a impus ca dotarea depoului sa tina pasul cu evolutia tehnicii moderne pentru exploatarea materialului rulant de cale ferata. Astfel, in cadrul Depoului Timisoara exista 15 locomotive electrice care circula cu viteza sporita (Vmax = 160 km/h), un cantar electronic pentru verificarea si echilibrarea sarcinii pe osie a locomotivelor, trei canale de revizie dotate cu instalatii pentru ridicarea locomotivelor de pe boghiuri, un pod rulant de 8 tF, si doua placi turnante pentru introducerea si scoaterea locomotivelor din remiza. De asemenea, in cadrul depoului se mai desfasoara activitatile de intretinere si reparare a unui parc de locomotive care cuprinde
16 LDE (locomotive Diesel – electrice),
11 WIT-uri (vagoane pentru incalzire tren),
39 LDH (locomotive Diesel – hidraulice),
19 ATM (automotoare), asigurandu-se totodata si remorcarea trenurilor de calatori pe urmatoarele sectii:

Timisoara – Craiova – Bucuresti (566 km);

Timisoara – Simeria – Vintul de Jos – Cluj (386 km);

Timisoara – Curtici (98 km);

Timisoara – Resita (98 km);

Timisoara - Buzias - Lugoj (65 km);

Timisoara – Jamu Mare (93 km);

Timisoara – Stamora Moravita – Vrsac (75 km);

Timisoara – Jimbolia (39 km);

Timisoara – Cenad (75 km);

Timisoara – Cruceni (47 km);

Timisoara – Giera (55 km);

Timisoara – Nerau (93 km);

Timisoara – Ionel (55 km);

Timisoara – Radna (68 km).

Niciun comentariu: