Locomotiva electrica 060 EA 5100kW

060 ea 001


060ea001 845 498


10011
Locomotiva electrica 060 EA 5100 kW este utilizata in Romania de peste 40 de ani si face servici in continuare pe caile ferate romane,fiind mijlocul principal de tractiune electrica.Se remarca de asemenea prin faptul ca este una din cele mai iubite locomotive electrice din Europa.
Iata cateva date generale despre locomotiva:
Lungimea intre fetele tampoanelor----------------19800 mm
Lungimea cutiei----------------------------------18500 mm
Latimea cutiei-----------------------------------3000 mm
Inaltimea locomotivei cu pantograful coborat-----4500 mm
Zigzagul maxim al liniei de contact---------- +/-400 mm
Distanta intre centrele boghiurilor--------------10300 mm
Ampatamentul boghiului---------------------------4350 mm
Ampatamentul locomotivei-------------------------14800 mm
Diametrul rotilor cu bandaje in stare noua-------1250 mm
Diametrul rotilor cu bandaje in stare semiuzata--1210 mm
Formula osiilor----------------------------------Co-Co
Greutate totala (cu balast)----------------------126 t+/-2%
Greutate totala (fara balast)--------------------120 t+/-2%
Sarcina pe osie (cu balast)----------------------21 t+/-2%
Sarcina pe osie (fara balast)--------------------20 t+/-2%
Felul curentului-----------------------alternativ monofazat
Tensiunea nominala in linia de contact----------------25 kV
Tensiunea maxima in linia de contact----------------27,5 kV
Tensiunea minima in linia de contact----------------19,5 kV
Tensiunea minima de scurta durata-------------------17,5 kV
Frecventa nominala---------------------------------50 Hz
Locomotiva are 6 motoare de tractiune,de tipul LJE 108-1 care utilizeaza curent continuu (ondulat) si au excitatie in serie.In regim uniorar,fiecare motor are o putere de 900 de kW (1222 CP),iar in regim de durata 850 kW (1156 CP).Viteza maxima a locomotivei este de 120 km/h la cele clasice,respectiv 160 de km/h la cele modernizate (ICOL,IGBT). Pentru a se putea efectua probe de parcurs cu noi vehicule feroviare si echipamente moderne de frana la viteze de pana la 200 km/h (de exemplu: vagoanele trenului prezidential nou), la mijlocul anilor '70, locomotiva EA-122 a fost echipata cu boghiuri speciale, avand raportul de transmitere modificat, si a primit numarul 060-EA2-122. Aceasta locomotiva detine de altfel si recordul de viteza al CFR, de 204 km/h, stabilit pe tronsonul Floresti Prahova–Buda. Ulterior, boghiurile experimentale au fost transferate locomotivei 42-0302-2, aceasta fiind actuala locomotiva de viteza a CFR.De remarcat ca boghiurile experimentale au regim de boghiuri de schimb, ele fiind montate sub locomotiva numai in perioada efectuarii testelor.Locomotiva 060-EA-122 a fost declarata ca EA1, avand acum numarul 41-0122-6. Ambele masini apartin Depoului Bucuresti Calatori

Niciun comentariu: