Sunt un soldat in armata cunoasterii.Mi-e sete de dreptate, de adevar si le caut in tot universul!

joi, 10 iunie 2010

Cum se realizeaza un memoriu de activitate didactica pt un educator?

MEMORIU DE ACTIVITATE

Subsemnata --------------, educatoare la Gradinita de copii nr. Ploiesti, am obtinut gradul didactic I in anul 1980, cu o vechime in munca de 33 ani si 4 luni si in aceasta unitate o vechime de 24 ani.

In munca cu copii am imbinat in mod cat mai riguros cerintele planificarii cu nevoile si cu posibilitatile copiilor din grupele pe care le-am condus.

Ca educatoare caut sa fiu mereu informata cu tot ce apare nou legat de specialitatea mea si sa fiu mereu bine documentata si pregatita in ceea ce priveste:

I. ACTIVITATEA INSTRUCTIV – EDUCATIVA

1. Proiectarea activitatilor instructiv educative:

- Planificarea si proiectarea activitatilor instructiv – educative, am realizat-o cunoscand, respectand si aplicand personalizat curriculum prescolarului, corespunzator specificului colectivului de copii din grupa, am selectat materialele auxiliare in conformitate cu legislatia in vigoare si le-am utilizat conform capacitatiilor de invatare ale copiilor, am stabilit si ordonat coerent si corespunzator colectivului de copii temele anuale, estimand si revizuind periodic bugetul de timp alocat fiecarei teme in functie de interesul manifestat de copii fata de aceasta, am elaborat proiecte didactice pentru activitatile desfasurate cu copiii.

- Am cautat sa asigur un echilibru intre activitatile statistice si cele dinamice, atat in cursul unei zile cat si in timpul unei saptamani si sa acord atentia cuvenita miscarilor in aer liber copiilor.

- Am situat copilul in centrul procesului de predare – invatare

- Am stabilit un raport echilibrat intre indrumare, libertate si creativitate in cadrul activitatilor artistico – plastice si practice.

- Am fost interesata de confectionarea de material didactic in functie de varietatea tematicilor si continuturilor de invatare si particularitatilor de varsta a copiilor.

- M-a preocupat amenajarea functionala a spatiului de joaca pe arii de stimulare, centre de interes/zone, care sa permita copiilor sa lucreze individual, in perechi, in grupuri mici sau cu intreg colectivul, sa permita miscarea, sa influenteze calitatea jocului, favorizand creativitatea copiilor, oferindu-le posibilitatea fiecarui copil sa-si aleaga locul de joaca, spatiile de joaca fiind mobile si transformabile in functie de dorinta lor.

- Amenajarea centrului tematic in sala de grupa, care este reamenajat saptamanal in functie de tematicile si continuturile invatarii.

- Am organizat cat mai multe activitati integrate cu copiii si lucrul pe metoda proiectelor.

II. INTERRELATIONARE/COMUNICARE

1. Interactiunea educatoare – copil

- In cadrul comunicarii educatoare – copil, am selectat modalitatile de comunicare in functie de continutul informational, particularitatile de varsta si individuale copiillor, am asigurat respectarea obiectivelor de referinta din programa scolara, accesibilizand informatiile cu caracter instructiv- educativ in comunicare cu copiii, am selectat situatiile de lucru aflate in scopul compararii mesajului transmis cu cel receptat de copil si am stabilit situatii de comunicare care sa faciliteze schimbul de informatii, cooperare si interactionare eficienta.

- Ma implic in jocurile din ariile de stimulare, unde copii participa verbal, creez o buna dispozitie, atmosfera placuta, antrenanta.

- Dialogul afectiv cu copilul, buna dispozitie, atasamentul fata de el, il apropie, il stimuleaza si-l antreneaza in participarea activa, cu caracter educativ iar in grupa se creeaza o atmosfera placuta.

2. Interactiunea educatoare – educatoare.

- Am elaborat cu celelalte colege pentru asigurarea continuitatii gradinita – scoala, comunicarea cu colega de grupa s-a realizat intr-un eficient si constructiv, prelucrand si coreland informatiile obtinute pentru a identifica cele mai potrivite metode in vederea eficientizarii demersului didactic.

- Am colaborat cu responsabila comisiei metodice in vederea informarii reciproce despre modalitatile de valorificare a studiului individual.

- Am colaborat cu logopedul in vederea depistarii copiilor cu defecte de vorbire si aplicarea metodelor de corectare a lor.

- Comunicarea cu parintii a fost de asemenea eficienta: am informat periodic familia copilului despre progresul acestuia, comportamentul social, am solicitat familiei date suplimentare despre comportamentul copilului in familie, pentru cunoasterea copilului din diferite perspective, am descoperit cauzele unor comportamente nedorite la copil si am identificat modalitatile de solutionare ale acestora.

- Am organizat sedinta, expozitii cu lucrarile copiilor, serbari, discutii individuale.

III. EVALUAREA ACTIVITATILOR DESFASURATE CU COPIII SI A REZULTATELOR OBTINUTE

- Am folosit modalitati diverse de evaluare a progresului copiilor si am acordat atentie implicarii copiilor in progresul evaluarii.

- Evaluare initiala am realizat-o la inceputul anului scolar, evaluarea formativb am realizat-o permanent prin mai multe modalitati, evaluarea sumativa am realizat-o la finalul semestrelor si a anului scolar.

- Intre metodele evaluarii utilizate am folosit metode alternative fara a le exclude pe cele clasice.

- Dintre modalitatile alternative de evaluare amintesc: lucrari practice, portofoliile cu lucrarile copiilor, aprecierile, laude, autoevaluarea, afisarea lucrarilor, aprecierea rezultatelor prin aprecieri verbale, incurajari, ecusoane, medalii.

- Am abordat tema evaluarii si prin schimburile de experienta pe verticala educatoare – invatatori.

- Interactiunea educatoare - comunitate

Pentru eficienta muncii mele educative cu copiii, colaborez si cu alti parteneri educationali ca de exemplu:

SCOALA – Scoala Emil Palade, Scoala Basarabescu, Scoala Toma Caragiu, abordand diferite teme legate de nivelul de dezvoltare pe care trebuie sa-l atinga copilul in clasa I-a, activitatii comune urmate de spectacole.

BISERICA – Preotul le-a explicat semnificatia icoanelor si le-a povestit din viata sfintilor.

TEATRUL DE STAT – unde am vizionat spectacole.

REVISTE – Am colaborat cu reviste pentru copii precum PITICOT, FILIP, ASOCIATIA SMARTY EDUCATIONAL, EUROPRESCOLARUL

In DECEMBRIE cu ocazia sarbatorilor de iarna, am organizat o plimbare cu tramvaiul copiilor dupa care am vizitat Oraselul Copiilor.

- Am organizat excursii, tabere.

- Am obtinut surse de finantare extrabugetare pentru imbunatatirea actului educational, excemplu: sponsorizari de jucarii, hartie xerox, aplice electrice, tobogan, aspirator, corturi, calculator, televizor, biblioteca, jaluzele.

IV. PROIECTAREA ACTIVITATILOR METODICE

- Particip la comisiile metodice, aducandu-mi contributia prin referate, luari de cuvant,

lectii deschise, cercuri pedagogice, scimburi de experienta cu directorii, simpozioane, parteneriate cu alte gradinite din alte judete ex. – Ramnicu Sarat jud Buzau, cursuri de formare continuu - „Proiectul Reforma Educatici Timpurii 2006-2011” din partea Inspectoratului Scolar, lectorate cu parintii „Cei sapte ani de la gradinita la scoala” – metode noi ce se aplica in activitatea copiilor.

- Am participat la lectiile deschise ale colegelor mele, ed. ,

si activitatile metodice din gradinita si din afara.

- Am raspuns intotdeauna prompt la solicitarile conducerii unitatii, la solicitarea Inspectoratului Scolar si a altor factori de conducere.

In toti acesti ani de activitate in invatamant am obtinut calificativul FOARTE BINE.

ED. Nume prenume

GRADINITA NR. PLOIESTI

Niciun comentariu:

 
Director Web Euroghid

Christian B. Date 25.07.2008 Bucuresti Romania