Copierea formulelor si recalcularea in Excel

Atunci cind utilizatorul copiaza o formula, aceasta este adapatata pentru a corespunde pozitiei celulei in care va fi copiata. De exemplu daca se copiaza formula =C2+C3 din celula C4 in celula D4 aceasta este adaptata pentru coloana D, devenind D2+D3. astfel putem copia formule similare cum ar fi totalurile pentru un grup de obiecte comercializate intr-un domeniu de celule.

Putem copia formulele folosind butoanele Copy si Paste dar voi prezenta o metoda mult mai rapida:

- se face clic pe celula care contine formula pe care vrem sa o copiem

- se tine apasata tasta Ctrl si se trage chenarul celulei in celula in care vrem sa copiem formula

- se elibereaza butonul mouse-ului, iar Excel va copia formula in noua pozitie.

In cazul in care dorim sa copiem o formula intr-un domeniu de celule

alaturat se vor efectua urmatorii pasi:

- se face clic pe celula ce contine formula pe care vrem sa o copiem

- se plaseaza indicatorul mouse-ului pe marcajul de completare

- se trage marcajul de completare peste celulele in care vrem sa copiem formula

Cind se copiaza o formula dintr-o foaie de calcul in alta, Excel

adapteaza referintele celulei din formule in functie de noua pozitie in foaia de calcul. In cazul in care dorim ca referintele celulelor sa nu fie modificate atunci cind se copiaza formulele, vom lucra cu referintele absolute ale celulelor.

Pentru a face ca o referinta la o celula dintr-o formula sa fie absoluta, trebuie sa-I adaugam simbolul dolarului $ inaintea literei si a numarului care reprezinta adresa celulei.

Putem introduce simplu simbolul dolarului sau sa apasam tasta F4 dupa ce introducem adresa celulei. Unele formule contin referinte mixte. De exemplu litera corespunzatoare coloanei poate fi o referinta absoluta, iar numarul ce identifica rindul sa fie o referinta relativa ca in formula $A2/2.

Excel recalculeaza formulele din foaia de calcul de fiecare data cind se editeaza o valoare dintr-o celula. Intr-o foaie de calcul mai mare este mai bine, insa, ca Excel sa nu recalculeze pina cind nu facem toate modificarile. De exemplu, daca introducem foarte multe modificari intr-o foaie de calcul care contine mai multe formule, putem micsora timpul de reactie trecind de la recalcularea automata la cea manuala. Pentru a schimba parametrii de recalculare se vor efectua urmatorii pasi:

- se deschide meniul Tools si se selecteaza Options

- se face clic pe eticheta Calculation

- se selecteza una din urmatoarele optiuni:

o Automatic Aceasta este optiunea prestabilita, ea recalculeaza intregul registru de calcul, de fiecare data cind se editeaza sau se introduce o noua formula

o Automatic Except Tables Aceasta recalculeaza automat totul, mai putin formulele din tabele

o Manual Aceasta optiune ii cere programului sa recalculeze numai cind ii spunem noi, pentru a recalcula, se apasa tasta F9 sau se selecteaza comanda Tools, Options, Calculation si se face clic pe butonul Calc Now. Cind este selectata aceasta optiune, putem dezactiva sau activa optiunea Recalculate Before Save

o Se face clic pe Ok

Niciun comentariu: