Deschiderea, cautarea si inchiderea fisierelor care contin registre de calcul

Daca vrem sa deschidem un registru de calcul cu care am lucrat si acum vrem sa-l folosim din nou se vor efectua urmatorii pasi:

- se deschide meniul File si se selecteaza Open sau se face clic pe butonul Open de pe bara cu instrumente standard

- daca fisierul nu se afla in dosarul curent se deschide caseta Look In si se selecteaza unitatea de disc si dosarul corecte

- se face clic pe fisierul pe care vrem sa-l deschidem din lista cu fisiere si dosare, sau se introduce numele fisierului in caseta File Name

- pentru a vedea o imagine a registrului de calcul inainte de a-l deschide, se face clic pe butonul Preview din caseta de dialog, Excel va afisa continutul registrului de calcul intr-o fereastra in partea dreapta a casetei de dialog

- se face clic pe Open sau se apasa Enter

Se poate deschide un anumit registru de calcul si la deschiderea programului Excel daca dorim. Pentru aceasta se face clic pe butonul Start si se selecteaza Open Office Document. Se selecteaza registrul de calcul care dorim sa-l deschidem si se executa clic pe Open. Excel va fi lansat avind deschis registrul de calcul selectat de catre utilizator, pregatit pentru editare.

In cazul in care utilizatorul a uitat unde a creat un fisier, Excel il poate ajuta pe acesta. Acesta poate folosi optiunea Find Now din caseta de dialog Open. Pentru ca Excel sa gaseasca un fisier in locul utilizatorului se vor efectua urmatorii pasi:

- se deschide meniul File si se selecteaza Open sau se face clic pe butonul Open de pe bara cu instrumente standard, pe ecran va aparea caseta de dialog Open

- se deschide caseta Look In si se selecteaza unitatea de disc sau dosarul in care dorim sa facem cautarea,

- pentru a limita cautarea putem folosi una dintre metodele:

o daca dorim sa cautam un singur fisier se introduce denumirea sa in caseta de text File Name, putem folosi caractere de inlocuire in locul celor care nu ni le mai amintim, folosim caractere cum ar fi * asterisc in locul unui grup de caractere si semnul de intrebare? In locul unui singur caracter

o putem cauta in registrele de calcul pentru a gasi o anumita propozitie introducind-o in caseta Text or Property

o pentru a specifica o anumita perioada de timp in care au fost create sau modificate fisierele pe care le cautam, se selecteaza optiunea din caseta de dialog Last Modified

o pentru ca Excel sa caute in toate subdosarele de pe unitatea de disc specificata de catre utilizator se va face clic pe Commands and Settings si se selecteaza Search Subfolders din meniul derulant care va aparea pe ecran

- cind am terminat de introdus criteriile de cautare se face clic pe butonul Find Now, Excel va gasi fisierele care corespund instructiunilor de cautare introduse de catre utilizator si le va afisa in lista cu fisiere si dosare

- se analizeaza lista, se selecteaza fisierul dorit si apoi se face clic pe Open

Uneori este posibil sa avem mai multe registre de calcul deschise simultan. Intr-un astfel de caz ne putem deplasa de la unul la altul pentru a vedea sau edita continutul oricaruia dintre ele. Voi prezenta in continuare citeva metode de deplasare:

- daca o parte din fereastra registrului de calcul care vrem sa ajungem este vizibila se face clic pe aceasta

- se deschide meniul Window si se selecteaza denumirea acestuia

- se apasa Ctrl+F6 pentru a ne muta la fereastra unui alt registu de calcul

Cind se inchide un registru de calcul, Excel elimina fereastra acestuia

de pe ecran, este util sa inchidem registrele de calcul dupa ce terminam lucrul cu acestea, pentru a elibera resursele calculatorului, astfel acesta va raspunde mai rapid comenzilor efectuate. Pentru a inchide un registru de calcul se vor urma pasii:

- in cazul in care fereastra pe care vrem sa o deschidem nu este activa, aceasta se va activa selectind registrul de calcul din lista cu registre de calcul de la sfirsitul meniului Window

- se face clic pe butonul Close(X) din coltul din dreapta sus a registrului de calcul

as � a H-� �ɺ e selecteaza eticheta foii de calcul pe care dorim s-o copiem sau sa o mutam. Se plaseaza indicatorul mouse-ului pe una dintre etichetele selectate, se face clic si se tine apasat butonul mouse-ului apoi se trage eticheta acolo unde dorim. Pentru a copia foaia de calcul se tine apasata tasta Ctrl in timp ce se trage. Cind se elibereaza butonul mouse-ului, foaia de calcul va fi copiata sau mutata.

De asemenea utilizatorul poate folosi metoda de tragere si plasare pentru copierea sau mutarea rapida a foilor de calcul dintr-un registru de calcul in altul. Mai intii se deschid foile de calcul pe care dorim sa le folosim pentru copiere sau mutare. Se selecteaza Window, Arrange si apoi se face clic pe optiunea Tiled. Se face clic pe Ok pentru a dispune ferestrele astfel incit pe ecran sa apara cite o mica parte din fiecare. Se selecteaza eticheta foilor de calcul pe care dorim sa le copiem sau sa le mutam. Se plaseaza indicatorul mouse-ului pe una dintre etichetele selectate, se face clic si se tine apasat butonul mouse-ului apoi se trage eticheta unde se doreste. Pentru a copia foaia de calcul se apasa tasta Ctrl in timp ce se trage. Cind se elibereaza butonul mouse-ului, foaia de calcul va fi mutata sau copiata.

In configuratia prestabilita toate foile de calcul sunt denumite SheetX unde X este un numar mai mare sau egal cu 1. Astfel ca pentru a sti mai bine ce fel de informatii contine fiecare foaie de calcul, putem schimba denumirile care apar pe etichete. Voi prezenta in continuare cum este posibil acest lucru:

- se face dublu clic pe eticheta foii de calcul pe care dorim sa o redenumim, denumirea curenta va fi evidentiata

- se introduce noua denumire pentru foaia de calcul respectiva si se apasa tasta Enter, Excel va inlocui denumirea prestabilita cu cea pe care a introdus-o utilizatorul.

Niciun comentariu: