Inserarea si eliminarea celulelor a rindurilor si coloanelor in Microsoft Excel

Uneori este necesar sa se insere informatii intr-o foaie de calcul, printre alte date existente. Folosind comanda Insert, se pot insera una sau mai multe celule, sau chiar rinduri si coloane intregi.

Pentru a insera o singura celula sau un grup de celule se vor efectua urmatorii pasi:

- se selecteaza celulele in care dorim sa fie inserate noile celule, Excel va insera acelasi numar de celule cite vor fi selectate

- se deschide meniul Insert si se selecteaza Cells, pe ecran va aparea caseta de dialog Insert

- se selecteaza Shift Cells Right sau Shift Cells Down

- se face clic pe Ok, Excel va insera celulele si va deplasa datele in celelalte celule din directia indicata

In Excel putem uni datele dintr-o celula cu alte celule, pentru a forma una singura, care poate fi utilizata mai usor. Aceasta operatie este foarte utila mai ales atunci cind se creaza un titlu decorativ, plasat la inceputul foii de calcul. In cadrul unei astfel de celule se poate schimba rapid fontul, marimea lui, culoarea si tipul de chenar pentru titlu.

Pentru a crea un titlu folosind celule combinate, se vor efectua pasii urmatori:

- se scrie titlul in celula din coltul din stinga sus a domeniului de celule pe care dorim sa le folosim drept cap de tabel, in cazul in care exista un titlu care se intinde pe mai multe rinduri se apasa Alt+Enter pentru a introduce textul pe fiecare nou rind

- se selecteaza domeniul de celule in care dorim sa introducem titlul

- se deschide meniul Format si se selecteaza Cells, iar pe ecran va aparea caseta de dialog Format Cells

- se face clic pe eticheta Alignment

- se face clic pe Merge Cells, putem face si modificari in textul din celulele combinate, de exemplu putem selecta Center din lista derulanta Vertical, pentru a centra pe verticala textul din celula

- se face clic pe Ok cind se termina modificarile, celulele selectate vor fi unite formind una singura pe care utilizatorul o poate formata dupa cum doreste.

Putem combina celulele selectate si le putem centra datele din celula aflata in extrema stinga, se face clic pe Merge and Center de pe bara cu instrumente de formatare.

Anterior s-a aratat cum se pot elimina atributele de formatare din celulele selectate. Prin aceasta operatie se elimina doar ce se afla in celule. Uneori insa este necesar sa eliminam celule intregi. In cazul in care utilizatorul doreste acest lucru, Excel le elimina pe acestea si deplaseaza in mod corespunzator pe celelalte pentru a umple golul.

In cazul in care se doreste acest lucru, adica eliminarea completa a celulelor se vor efectua urmatorii pasi:

- se selecteaza domeniul de celule pe care dorim sa le eliminam

- se deschide meniul Edit si se selecteaza Delete, pe ecran va aparea caseta de dialog Delete

- se selecteaza optiunea Delete: Shift Cells Left sau Shift Cells Up

- se face clic pe Ok

Inserarea unor rinduri intregi sau a coloanelor, intr-o foaie de calcul este o operatie foarte simpla. In continuare voi prezenta modul in care se poate face acest lucru:

- pentru a insera un singur rind sau o singura coloana se selecteaza celula din stinga careia vrem sa inseram o coloana, sau deasupra careia vrem sa inseram un rind, pentru a insera mai multe coloane sau mai multe rinduri, se selecteaza numarul de coloane sau de rinduri pe care dorim sa le inseram; pentru a insera coloane se trag literele corespunzatoare coloanelor in partea de jos a foii de calcul; pentru a insera rinduri, se trag numerele corespunzatoare rindurilor; de exemplu se selecteaza trei litere de coloane sau numere de rinduri pentru a insera trei rinduri sau trei coloane

- se deschide meniul Insert

- se selecteaza Rows sau Columns, Excel va insera rindurile sau coloanele si va deplasa rindurile adiacente in jos sau coloanele adiacente la dreapta, rindurile sau coloanele introduse contin aceleasi atribute de formatare ca si celulele pe care le-am selectat la pasul 1

Eliminarea rindurilor sau a coloanelor se face ca si in cazul celulelor. Cind se elimina un rind, rindurile de sub el sunt deplasate in sus pentru a completa spatiul ramas liber. Cind se elimina o coloana, coloanele din dreapta sunt deplasate spre stinga.

Pentru a sterge un rind sau o coloana se vor efectua urmatorii pasi:

- se face clic pe numarul rindului sau pe litera de indetificare a coloanei pe care dorim s-o eliminam, astfel putem elimina mai multe rinduri sau coloane tragind mouse-ul peste numerele rindurilor sau literele coloanelor

- se deschide meniul Edit si se selecteaza Delete, Excel va sterge rindurile sau coloanele si le va numerota pe cele ramase, toate referintele de celule din formule si denumirile formulelor vor fi actualizate in mod corespunzator, cu exceptia cazului in care sunt valori absolute ($).

Niciun comentariu: