Ti-e pofta de dulciuri? Afla de ce!

Poftele alimentare nu au nicio legatura cu vointa umana! In majoritatea cazurilor, dorinta de a consuma un anumit aliment nu apare ca urmare a unei tulburari de alimentatie(anorexie, bulimie, obezitate), ci in urma unui dezechilibru hormonal cauzat de adoptarea unui regim alimentar necorespunzator. De asemenea, acestea se manifesta si in momentul in care glanda suprarenala nu mai functioneaza corespunzator - "oboseala suprarenala".

In consecinta, manifestarea poftelor alimentare semnaleaza prezenta unui deficit de vitamine si minerale in organism. De exemplu, cand organismul este epuizat nivelul de zahar si/sau serotonina este redus, astfel se declanseaza pofta de dulciuri sau de carbohidrati.

Potrivit ultimelor studii realizare in domeniu, un alt factor care declanseaza dorinta de a consuma un anumit aliment este imaginatia. Astfel, acest proces intelectual cognitiv numit imaginatie stimuleaza pofta unui aliment prin asocierea lui cu un eveniment placut, o perioada fericita, prospera etc.

Cand va este pofta de...

In realitate, organismul are nevoie de...

Iar cele mai sanatoase surse alimentare sunt...

CiocolataMagneziuAlune, nuci si seminte de in, dovleac, floarea-soarelui, susan etc.,legume si fructe
DulciuriCromBroccoli, struguri, branza, fasole uscata, ficat de manzat, carne de pui
Carbon (Carbon + hidrogen + oxigen = carbohidrat/glucid)Fructe proaspete
FosforCarne de pui, de vita, ficat, peste, oua, produse lactate, nuci, legume sicereale
SulfHrean, legume crucifere (varza, conopida, broccoli, napi, gulie)
TriptofanBranza, ficat, carne de miel, stafide, cartofi dulci, spanac
PaineAzot (Nitrogen)Alimente hiperproteice: peste, carne, nuci, fasole
Gustari grase, uleioaseCalciuMustar, broccoli, verdeturi, gulii, branza, susan
Cafea sau ceaiFosforCarne de pui, de vita, ficat, peste, oua, produse lactate, nuci, legume
SulfGalbenus de oua, ardei rosu, usturoi, ceapa, legumele crucifere (varza, conopida, broccoli etc.)
NaCl (sare)Sare de mare, otet din cidru de mere (in salata)
FierPeste, carne de pui de tara, cirese negre
Alcool si "droguri usoare" (plante si substante cu efect psihoactiv care nu provoaca dependenta)ProteineCarne, carne de pui de tara, fructe de mare, produse lactate, nuci si alune
AveninaFulgi de ovaz, granola
CalciuMustar, broccoli, gulii, branza, susan, legume
GlutaminaSuplimente cu glutamina, suc proaspat de varza
PotasiuMasline negre, cartofi, verdeturi
GheataFierCarne, peste, carne de pui de tara, cirese negre, verdeturi
Bauturi carbogazoase si energizanteCalciuMustar, broccoli, gulii, produse lactate, susan, legume
Alimente sarateClorLapte proaspat de capra, peste, sare de mare nerafinata
CitriceMagneziuNuci si seminte crude, legume si fructe
Preferati consumul alimentelor lichide, nu al celor solideApaApa cu lamaie sau lime (limonada). Consumati 8-10 pahare, zilnic.
Preferati consumul alimentelor solide, nu al celor lichideApaAti fost deshidratat/a o perioada lunga de timp, fapt care a contribuit la pierderea senzatiei de sete. Se recomanda consumul de apa cu lamaie sau lime, 8-10 pahare pe zi.
Bauturi racoritoareMagneziuNuci, migdale, ananas, afine
Pofte premenstrualeZincCarne rosie, fructe de mare, legume radacinoase si cu frunze (salata)
Pofte alimentare generaleSiliconProduse oleaginoase (nuci, seminte, alune); evitati produsele cu amidon rafinat
TriptofanBranza, ficat, carne de miel, cartofi dulci, spanac, stafide
TirozinaSuplimente cu vitamina C sau portocale, legume si fructe cu coaja de culoare rosie
Lipsa apetitului alimentarVitamina B1Nuci, seminte, fasole, ficat si alte organe
Vitamina B3Ton, carne de vita, de pui, de curcan, carne de porc, seminte si legume
MagneziuNuci, migdale, ananas, afine
ClorLapte proaspat de capra, sare de mare nerafinata
TutunSiliconProduse oleaginoase (nuci, seminte, alune); evitati produsele cuamidon rafinat
TirozinaSuplimente cu vitamina C sau portocale, legume si fructe cu coaja de culoare rosie

Niciun comentariu: