Pozitiile autoregulatorului KnorrD2 ( KD2)

Pozitia I de alimentare cu soc de umplere = se foloseste la alimentarea trenurilor lungi, pana se atinge presiunea de 4,8 bari in conducta generala, dupa care este interzisa folosirea ei deoarece se produce supraalimentarea camerelor de comanda a franelor automate avand ca efect franarea lor fara a mai putea defrana automat, defranare facandu-se doar prin descarcarea camerei de comanda a distribuitorului de aer, actionand valva de descarcare .
-Pozitia II de mers = este pozitia in care se alimenteaza conducta generala de aer, avand ca efect slabirea franelor automate.
-Pozitia III neutra = se intrerup toate comunicatiile din robinet.
-Pozitia IV de franare ordinara = are 9 pozitii, ptr. fiecare pozitie comandandu-se o depresiune de 0,15 bari in conducta generala de aer, producand franarea trenului cu franele automate; treptele 1 si 2 sunt de sensibilitate a franelor automate, comandand o depresiune de numai 0,3- 0,4 bar; treapta a 4 a corespunde unei franari de serviciu (cea mai folosita si suficienta in majoritatea cazurilor, depresiunea fiind de aprox. 0,65- 0,7 bar in conducta generala de aer); la treapta a 9 a de franare avem o depresiune de 1,5 bar (din cei 5 bari ai conductei generale) corespunzatoare franarii totale (presiunea n cilindri de frana fiind de 3,5 bari); depresiunile mai mari de 1,5 bari in conducta generala de aer nu mai au nici un efect asupra franelor.
-Pozitia V de franare rapida = se foloseste in cazurile de urgenta cand este necesara oprirea trenului; in aceasta pozitie avem acelasi efect de franare ca si la franarea totala, doar viteza de reactie a franelor crescand, proportional cu socul produs de depresiune, de la 250m/s la peste 300m/s.

Niciun comentariu: