Glosar termeni Wordpress

Anchor text – Textul in jurul caruia e pus un link. In optimizare anchor textul are un rol critic, pentru ca prin el se transfera puterea pe keyword si relevanta de la un site la altul.
BlackHat SEO – Se refera la o strategie de optimizare, sau o persoana care foloseste metode neortodoxe pentru a-si aduce site-ul sus in motoarele de cautare. Spam-ul, creearea de continut generat automat, generarea de linkuri inbound automata sau keyword stuffing sunt cateva exemple clasice de Blackhat SEO. Denumirea vine din filmele Hollywoodiene vechi, unde eroul negativ avea intodeauna o palarie neagra.
CTR – Clickthrough Rate, sau rata cu care un user uman va da click pe un link, o reclama, o poza, un rezultat in SERP, etc. De exemplu, daca 5 din 100 de useri care intra la tine pe blog dau click pe reclama AdSense, zicem ca ea are un CTR de 5%.
Feed – Un sistem informatic bazat pe continut, cum e un blog sau o revista online folosesc canale online (feed-uri) la care cititorii se pot abona pentru a primi continutul nou in momentul in care apare acesta. Un feed poate fi de doua feluri: Feed RSS sau Feed XML, dar majoritatea softurilor care prelucreaza feed-uri (feed readers) folosesc ambele formate.
GoogleBot – Robotul (sau crawlerul) folosit de Google pentru a indexa siteurile de pe web.
IBL – inbound link, sau link care vine catre site-ul tau de pe alt site.
Keyword – Cuvant cheie. De obicei cand vorbim de cuvant cheie ca termen de optimizare folosim “keyword” iar cand ne referim la cuvantul cheie cautat intr-un motor folosim “query”.
Link Juice – Sau link authority, se refera la cat de mult din puterea unui site se transmite printr-un link. In alte cazuri, se foloseste pentru a defini totalul puterii retelei de linkuri ale unui site.
Long tail – In SEO, conceptul de long tail se aplica pe keyworduri. Keywordurile long tail sunt cuvinte cu cautari putine, foarte specifice, dar care au o competitie redusa. Un blog va primi o parte mare din trafic prin keyworduri long tail, datorita structurii posturilor.
Nisa – un subiect, un domeniu sau o piata foarte specifica. In blogging, ne referim la un blog care ataca un subiect specific ca la un blog de nisa.
Nofollow – un atribut folosit pe linkuri, pentru a opri transmiterea de link juice si PageRank.
OBL – outbound link, sau link care pleaca de pe site-ul tau catre alt site. Mai sunt numite si linkuri externe sau linkuri outgoing.
Plugin – un plugin e un modul care se poate atasa pe o platforma informationala, in cazul nostru Wordpress, producand de obicei un efect foarte specific.
PR – PageRank, algoritmul de clasificare a siteurilor web, in functie de reteaua lor de linkuri.
RSS – RSS vine de la Real Simple Syndication (sau Rich Site Summary in trecut) si e o metoda de comunicare intre un sistem informatic (cazul nostru, un blog) si un agregator de informatii (feed reader) prin intermediul unui canal (feed). RSS-ul e de fapt un buchet de canale de comunicare, folosit de siteurile care isi updateaza continutul des, cum e cazul blogurilor sau a siteurilor de stiri.
SERP – Search Engine Results Page, sau lista cu rezultate afisata in urma unei cautari pe un cuvant cheie. In general optimizarea are scopul de a aduce un site pe primele 10 pozitii in SERP, cele care prind de obicei 90% din traficul pe cautarea respectiva.
SEM – Search Engine Marketing – e un domeniu mai vast care incorporeaza toate metodele de marketing folosite pentru a obtine trafic din motoare de cautare: link baiting, SEO, cumpararea de trafic pay per click (PPC), samd.
SEO – Search Engine Optimization e o arta si o stiinta in acelasi timp si se refera la modificarea infrastructurii si continutului unui site in asa fel incat sa fie un candidat cat mai bun pentru pozitionarea ridicata in SERPs.
Sitewide – Ceva care apare pe fiecare pagina din site. De exemplu, daca un link apare in blogroll spunem ca e un link sitewide (in afara cazului in care cineva are blogrolluri customizate sau random).
Spam – mesaje nesolicitate, irelevante si deranjante. La bloguri, spam-ul e o problema majora, din cauza functionalitatii care o ofera userilor de a-si posta mesajele sub articole.
Splog – un blog cu continut furat, sau creat de un content spinner, facut cu singurul scop de a aparea in motoare si a fi monetizat, sau pentru inter-linking cu alte site-uri sau bloguri. Splog vine de la “Spam Blog”.
Trust – un termen generic dat puterii unui site in motoarele de cautare. Algoritmul care calculeaza trust-ul unui site e foarte probabil cel care calculeaza PageRank-ul (deci calculeaza arhitectura de linkuri), dar ia in considerare si alti factori onsite, de relevanta, vechime, etc.
URL – Uniform Resource Locator, sau adresa unica a unei pagini web. De exemplu, “http://www.christianferoviarul.blogspot.com” e un URL.
Viral Marketing – Tehnica de marketing care se bazeaza pe propagare facuta de useri, nu de marketeri.
White Hat SEO – O persoana care isi optimizeaza siteul urmarind cu strictete regulile si guideline-urile impuse de motoarele de cautare. In general, ca strategie de optimizare, Whitehat-ul e considerat mai sigur si stabil, dar si mai incet si putin spectaculos decat Blackhat-ul, care se bazeaza pe rezultate rapide, dar nu de lunga durata. Exista si o zona gri, intre cele doua concepte, care e denumita (surprise, surprise) GrayHat.
XML – Extensible Markup Language – o metoda foarte flexibila de formatare a textului, folosita in special pentru transmiterea organizata de date pe Internet.

Niciun comentariu: