Numerotarea locomotivelor din seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Romania)

S-au fabricat 1407 pentru CFR. Cele industriale nu au avut niciodata numar in format UIC, iar unele au ajuns pe la diversi privati si au primit numere in continuare (de fapt, de la 1500 in sus, nu de la 1408), valabil si pentru LDH-uri, LDE125-uri si alte locomotive industriale. Lor li s-au adaugat locomotivele ,,repatriate" de prin Yugoslavia (atat EA-uri produse la Craiova, cat si EC-uri produse la Zagreb), China, Polonia s.a.m.d., care au primit si ele numere in continuarea celor existente.
In plus, fiecare operator are dreptul sa isi redenumeasca locomotivele, asa ca unii au preferat sa isi uniformizeze numerotarea parcului (de ex. DA-urile de la GFR, care intre 1501 si 1536 au si masini aduse din China si masini industriale si masini ex-CFR si masini repatriate din Polonia).

Cu seriile 69/73 e aceeasi treaba. Au fost 28 pentru CFR, dar au fost destule industriale, mai precis 111 pentru Romania, 3 pentru Polonia si 10 pentru Irak, cu numere de forma LDE125-abc (cele pentru Romania... cele pentru export au fost codificate de proprietarii lor de acolo).

Niciun comentariu: