Cele 2 Ferry-boat -uri romanesti apartinand SNTFM CFR MARFA SA

Cele doua nave ferry-boat romanesti se numesc: Eforie si Mangalia.Au fost construite în 1990 si preluate de SNTFM CFR Marfa SA dupa reorganizarea SNCFR SA. Aceste doua nave dispun de capacitati de încarcare, în urmatoarele variante:
• 108 vagoane de cale ferata, cu un tonaj de 57 t marfa/vagon;
• 125 autovehicule, cu un tonaj de 40 t brute/autovehicul;
• 70 vagoane de cale ferata completata cu 40 autovehicule, cu tonajele de mai sus.
Terminalul ferry-boat unde stationeaza cele doua nave este amplasat in portul Constanta la capatul magistralei transeuropene de comunicatii pe ape interioare, Dunare - Main - Rin, care leaga bazinul Marii Negre de cel al Marii Nordului. Astfel, se face legatura dintre Europa de Vest si tarile Orientului Apropiat si Mijlociu. De asemenea, coridorul Constanta - Batumi, Poti (Georgia) - Baku (Republica Azerbaidjan) realizeaza trecerea de la Marea Neagra la Marea Caspica.
Din punct de vedere tehnologic, ele contin echipamente si motoare care nu sunt de ultima generatie cu un consum mare de combustibil si pentru o eventuala introducere in exploatare a lor, ar trebui mai intai  retehnologizate. Deoarece SNTFM CFR MARFA SA este proprietarul acestor doua nave, nu dispune de capitalul aferent retehnologizarii celor doua ferry-boat-uri propun preluarea lor de catre Ministerul Transporturilor din Romania si nationalizarea lor in contul datoriilor pe care societatea proprietara le are la bugetul de stat.
 Presupun ca cei care veti citi acest articol m-ati ironiza si ca argument ati aduce faptul ca intr-o economie de piata statul nu tb sa intervina in favoare nici unui jucator de pe piata.Dar nationalizari se fac si de catre alte guverne occidentale si chiar la noi in Romania s-au facut ex: Palatul Cfr de pe B-dul Dinicu Golescu a trecut din proprietatea SN CFR SA  in a Ministerului Transporturilor ;deci precedent exista!
  Dupa o investitie initiala in retehnologizare, acestea ar putea concura pe piata transporturilor maritime cu ambarcatiunile similare turcesti,rusesti si grecesti din zona.
  Sustin aceste afirmatii, din dorinta de a scapa din "ghearele vanzarii" catre armatori straini, a singurelor 2 nave existente sub pavilion national romanesc.Totodata ar trebui sa existe si un interes strategic national, in recuperarea acestor 2 nave in caz de conflict militar in zona Marii Negre.

Imagini de pe puntea si interiorul celor 2 nave ferry-boat
Picture1


Picture020


Picture021


Picture022


Picture023


Picture032


Picture033


Picture037


Picture038


Picture039


Picture040


Picture041
Imagini aeriene din terminalul Ferry-boat din Constanta, unde sunt stationate in vederea conservarii cele doua nave ferry-boat apartinand SNTFM CFR MARFA SA.

ROFERRY


ROFERRY2


ROFERRY3


ROFERRY4
Fiecare dintre navele ferry-boat prezinta urmatoarele caracteristici:
• trei punti, 13 linii de cale ferata de ecartament 1.435 mm, totalizand 1.680 metri cale ferata;
• lift care asigura legatura intre cele trei punti;
• placa mobila pentru intoarcere pe puntea superioara si pe cea inferioara;
• un locotractor pentru manevre pe nava;
• se asigura cazarea si masa, la bordul navei, pentru soferi si personalul însotitor;
• pentru autotrenurile care utilizeaza feribotul se asigura autorizatii de tranzit gratuite pe teritoriul Romaniei.

Niciun comentariu: