Sunt un soldat in armata cunoasterii.Mi-e sete de dreptate, de adevar si le caut in tot universul!

miercuri, 18 aprilie 2012

12.Cimitirul vesel din Sapanta Maramures




Epitafuri culese de pe crucile din Cimitirul Vesel din Sapanta:
Mă odihnesc pe vecie
Baba lui Moşu Ilie
Pînam trăit pe lume
Mult nea plăcut vacile
Să le mulgă laptele
Şiam hrăni fetele
Viaţa o lăsai 
La 58 de ai. 1954

Eu aici mă odihnesc
Şi Pop Toader mă numesc
Drag mia fost clănitaru
Şi ţuica din paharu
Cîtm trăit păpămînt
Tot la asta mam gîndit
Să am ce bea şi a mînca
Din clanitar acînta
Dar am avut şi năcaz
Că văduv am rămas
Şi vă cînt de veselie
Nu vă cînt aşa ca mie.
1949

Am trăit 82 de ani
Aci eu mă odihnesc
Măuris Ion mă numesc
Cîte zile am trăit
De lucru greu mam ferit
Miauvenit on ginere
Şi ma fost tot binele
Alexandru cel vestit
De mine mult sangrijit
Să-l trăiască Dumnezeu
Mai mult cît am trăit eu.
1964

Cît în lume am trăit
Turda Ion Bilta mam numit
Multe service am avut
Pădurar şi agricultor
Şi am oltoit mulţi pomi
Cooperativa de consum
De preşedinte ma pus
Am fost şi primar la sat
La toţi nu lam fost pe plac
O zis căs om rău în sat
Doră am făcut şi bine
La care o ţinut cu mine
Şi trei copii am avut
Unu de mic o murit
Şi să vă mai spun că cei
Am avut două femei
Amîn două o fost Anuţă
Şio fost tare drăguţă
Pe amîndouă leam iubit
Da vă spun leam stlcit
Dar acum imi cer ertare
De la mic şi de la mare
Trăit 66 ai. Mort la 1979

Aci odihne Pop Axente soţia lui George Titru 
A trăit 40 de ani
Cît pe lume am trăit 
De găini bine am grijit
Şi mai mult am odihnit.
1934

Sus pe dealul Baiţei
Sună-mi glasul trîmbiţei
Ce cu jale mi-a cîntat 
Să mor tînăr cu bănat
De tractor să fiu călcat
Lualar naiba tractorul
Că mi-o tăiat corpul
Şam lăsat trei copilaşi
În lume cu greu necaz
Şi pe mie mor jăli
Pă lume cît vor trăi.
În veci vei fi în gîndul nostru.
25 ai. 1982

Niciun comentariu:

 
Director Web Euroghid

Christian B. Date 25.07.2008 Bucuresti Romania