Informatii turistice despre Egipt

Reprezentanţe diplomatice:
Ambasada Republicii Arabe Egipt:
Bucuresti, B-dul Dacia nr. 21, sector 1, Tel: (+40)-021-211.09.38, 211.09.39
Ambasada României în Egipt:
6, El-Kamel Mohamed Street, (Zamalek), Cairo, Tel.: (202) 341-0107, 340-6564

Poliţia turistică - Tourist Police: oferă informaţii turiştilor, este prezentă în toate locurile turistice importante.
Condiţii de intrare în ţară: pentru cetăţenii români este nevoie de viză turistică, care se poate obţine individual de la Ambasada Egiptului în Bucureşti sau prin intermediul agenţiei noastre. Pentru obţinerea vizei este obligatorie prezentarea paşaportului valabil minim 6 luni. Viza se obţine la sosire pe aeroport (sunt necesare minim 7 zile pentru intermediere!). Pentru persoanele, care nu sunt cetăţeni români, agenţia Best Reisen nu îşi asumă responsabilitatea pentru obţinerea vizei. Este indicat contactarea ambasadei Egiptului pentru a afla condiţiile de intrare în ţară corespunzătoare cetăţeniei. La sosirea în Egipt, în cursul primelor 7 zile trebuie să vă înregistraţi la poliţie.

Moneda naţională: lira egipteană (1 USD = aprox. 5,5 LE, 1 EUR = aprox.7 LE), schimb valutar la bănci şi hoteluri. Cărţile de credit şi cecurile de călătorie sunt acceptate de către bănci.
Religie şi limbă: 93 % din populaţia Egiptului sunt musulmani suniţi, iar 7 % creştini. Se vorbeşte un dialect al limbii arabe, dar limba oficială este araba literară.

Curent electric: 220 V, dar prizele pot fi diferite de cele utilizate în Europa.

Sănătate: vaccinarea nu este necesară. Apa de la robinet nu este potabilă! Vă recomandăm să nu consumaţi salate verzi, fructe nedecojite, băuturi servite cu gheaţă. Tulburările gastro-intestinale (de ex.: diaree) apar mai ales datorită oboselii, mâncărurilor neobişnuite, precum şi datorită consumului unor băuturi prea reci. Recomandat să aveţi la dumneavoastră o trusă medicală: medicamente pentru stomac, febră, răceală, contra înţepăturilor de insecte, pansamente, loţiune de plajă.

Reguli valutare: nu există restricţii în ceea ce priveşte cantitatea de valută convertibilă care se introduce în ţară, dar nu se poate scoate mai mult decât aţi introdus. Introducerea sau scoaterea din ţară a valutei naţionale este limitată la 20 LE.

Îmbrăcăminte: se recomandă îmbrăcăminte uşoară, din bumbac in, pantofi comozi, pălărie de soare, ochelari de soare, iar pentru serile răcoroase îmbrăcăminte mai caldă. La vizitarea moscheelor, datorită obiceiurilor islamice stricte este interzisă purtarea de şorturi, fuste scurte sau rochii decoltate.

Fus orar: corespunde cu ora României.

Telefon, poştă: numărul de apel al Egiptului: 0020, prefixul României 0040. Telefoanele mobile se pot utiliza, dar reţeaua nu are acoperire peste tot.

Fotografiere, filmare: camerele video se declară la vama egipteană (la sosire ieşire din ţară). Cu excepţia zonelor unde se află obiective militare, poduri sau porturi, fotografierea sau utilizarea camerelor video este permisă pentru fotografii exterioare. Este interzisă fotografierea sau filmarea în muzee şi la mormintele regale. Vă rugăm să respectaţi interdicţiile cu privire la regulile de fotografiere, pentru a nu dăuna prin folosirea blitz-ului picturilor de pe pereţi. În cazul în care doriţi să fotografiaţi populaţia locală, este recomandat să cereţi acordul lor.

Bacşiş: este parte a vieţii de zi cu zi şi este considerat obligatoriu. Se cuvine a se oferi 10 - 15 % pentru ghizii locali, personalul hotelului, bacşişul fiind aşteptat pentru orice mic serviciu prestat. Se recomandă turiştilor să aibă în permanenţă asupra lor bani mărunţi, ceea ce facilitează rezolvarea operativă a oricărei probleme. La sejururi programe organizate se achită la rezervare taxa service în acest scop, iar agenţia noastră asigură distribuirea corectă a sumei. Acest tip de bacşiş nu se va confunda cu cel oferit de obicei în restaurante sau pentru servicii suplimentare. Vă mulţumim pentru înţelegere!

Programe, Cumpărături: Unele sărbători pot influenţa derularea programelor. Cu ocazia tururilor de oraş, veţi avea posibilitatea de a face cumpărături (papirus, alabastru şi cosmetice) - nu este obligatoriu, dar aduc puţină relaxare şi culoare orientală în programele solicitante. La cumpărături se cuvine negocierea preţului. Nu cumpăraţi mâncare şi băutură neîmbuteliată din bazare sau de la vânzători ambulanţi! Preţurile din restaurante, hoteluri şi din magazinele amenajate sunt acceptabile iar calitatea mărfurilor este de încredere. Preţuri orientative: apa îmbuteliată 3-4 lire, berea locală Stella 8-10 lire, berea Stella din export 17 - 20 lire, un pachet de pâine prăjită (toast) 1,5 lire.

Program de lucru, Sărbătoare: magazinele din bazar se închid la ora 18:00, iar magazinele mai mici de cele mai multe ori sunt deschise până la miezul nopţii. Ziua de vineri este zi liberă oficială, când cele mai multe magazine sunt închise, duminică la fel. Băncile, cu excepţia zilei de vineri şi duminică, sunt deschise între orele 10.00-13.00 şi 18.00-22.00, pe perioada postului orarul se poate modifica. Agenţiile din aeroporturi şi hoteluri mari sunt deschise zilnic.

Tarife suplimentare de sărbători- cu ocazia sărbătorilor de iarnă, hotelurile practică tarife suplimentare extra, achitarea acestora fiind obligatorie pentru turiştii care sunt cazaţi în perioada de Crăciun şi Revelion la hotelurile respective. Suplimentele de Crăciun (S.C.) şi de Revelion (S.R.) nu includ în toate cazurile cină festivă, sunt suplimente de sezon de vârf. Sărbătorile se petrec conform tradiţiilor locale. Hotelurile îşi rezervă dreptul de a organiza petrecere şi cină festivă cu ocazia sărbătorilor de iarnă, aceste servicii se platesc separat la faţa locului, nefiind obligatorii şi incluse în suplimentele plătite de acasă.

Hoteluri, Nave de croazieră: clasificarea lor diferă de standardele europene. Repartizarea camerelor este dreptul hotelului, solicitările speciale le putem doar transmite. În porturi, navele sunt ancorate paralel, astfel îmbarcarea se face prin traversarea altor nave. Zgomotul motoarelor şi muzica programelor distractive pot fi deranjante seara. Caracteristicile descrise la hoteluri sunt valabile şi la navele de croazieră. Cabinele sunt de dimensiuni mai mici, pe pat suplimentar se poate caza doar un copil sub 12 ani.

Servicii All Inclusive: În general includ participarea gratuită la programele de recreere organizate de hotel (sport, concursuri, animaţie), respectiv utilizarea unor echipamente sportive (diferă în funcţie de hoteluri). Nu includ: echipamentele sportive motorizate, sporturile nautice, fitness, wellness, bauturile din export, consumul din minibar. La fiecare hotel cu servicii all inclusive sunt detaliate serviciile incluse, caracteristic hotelului.

Minibar: la majoritatea hotelurilor există şi frigider în cameră, la cerere şi contra cost pot fi umplute şi servesc ca minibar.

Ecluzare: cu ocazia croazierelor se traversează ecluza din Esna. Din cauza ecluzării circulaţia este mai aglomerată. Ca urmare al nivelului deosebit de scăzut al apei Nilului (în lunile ianuarie şi iunie), programele anunţate pot suferi unele modificări. Pe unele porţiuni transportul se face numai cu autocarul şi cazarea se organizează în hoteluri în loc de cabină.

Abu Simbel: se realizează în cadrul programelor de Croazieră pe Nil. Vizitarea tempului este program facultativ, se plăteşte separat şi se realizează cu asistenţa unui ghid turistic local, de limbă engleză.

Taxi: în Cairo este cel mai comod mijloc de transport. Taxiurile vopsite în alb - negru sunt în proprietatea municipalităţii şi deşi sunt dotate cu aparate de taxare, tariful se negociază înainte de drum. Este un lucru obişnuit, ca mai mulţi călători, mergând în aceeaşi direcţie, să folosească acelaşi taxi
Autobuz: în Cairo călătoria cu autobuzele locale se recomandă numai acelor turişti care rezistă pe mijloacele de transport în comun supraaglomerate.

Închiriere de autoturisme: firmele locale sau cele internaţionale (Avis, Bita sau Hertz) oferă astfel de servicii. Informaţii suplimentare la aeroport şi în hotelurile mari. Se solicită permis de conducere internaţional.

Construcţii: în Hurghada construcţiile de hoteluri sunt aproape permanente, acesta însă nu deranjează odihna.

Apă, energie electrică: ocazional, furnizarea poate fi întreruptă, acest lucru influenţând şi funcţionarea instalaţiilor de climatizare.

Niciun comentariu: